Ryhmäliikunta

Easyline -ryhmät

Miellyttävää, mutta tehokkuudesta tinkimätöntä kiertoharjoittelua laitesalillamme. Sopii kaikenkuntoisille, koska liikkeen temmon voi itse määrittää. Vaikkei aina huvittaisi lähteä, niin täällä siirtyy uuteen ulottuvuuteen. Kysy ohjaajiltamme lisää!

Fascial

Kokonaisvaltaista toiminnallista liikkuvuutta ja liikehallintaharjoittelua. Tavoitteena samalla rauhoittaa ja rentouttaa kehoa. Fascial perustuu myofaskioiden eli kehon lihaskalvoketjujen läpikäymiseen ja niiden kautta kehon voimantuoton, tasapainon, koordinaatiokyvyn sekä liikkuvuuden parantamiseen.

Functional Training

Functional training on toiminallista harjoittelua, jossa harjoittelu tapahtuu omaa kehoa sekä erilaisia vastuksia mm. kahvakuulaa sekä pumppitankoa hyödyntäen. Tavoitteena lisätä kehonhallintaa ja -hahmotusta. 

Häkki

Pääsääntöisesti oman kehon painolla tapahtuvaa lihaskuntoharjoittelua, jossa tavoitteena on kehonhallinnan, tasapainon sekä lihaskunnon kehittäminen. Harjoittelu toteutetaan kiertoharjoitteluna. Liikkeet ovat usein moninivelliikkeitä ja tarkoituksena onkin haastaa koko kropan hallintaa. Ryhmässä saat tarvittaessa ohjausta ja tukea. Häkkitreenissä liikkeet mukautetaan treenaajan tason mukaan.

Jooga

Monipuolinen ja fyysinen tunti, joka on yhdistelmä hikeä ja rentoutumista. Tunti aloitetaan hengitys- ja keskittymisharjoituksilla sekä kehoa avaavilla lämmittelyliikkeillä. Tunnin voimaosuudella tehdään fyysisiä aurinkotervehdyksiä sekä joogan seisoma- ja lattialiikkeitä. Liikkeet tehdään rauhallisesti hengityksen tahtiin. Lopuksi loppurentoutus.

Joogan pienryhmä

Opit joogaharjoittelun perusteet ja saat henkilökohtaista ohjausta. Sopii aloittelevalle tai jo hieman jooganneelle harjoittelijalle.

Kahvakuula +55

Tunnilla kehitetään lihaskuntoa, tasapainoa ja kehonhallintaa. Samalla syke nousee ja kaloreita kuluu! Tunnilla tehdään kuulailun lisäksi lihaskuntoharjoitteita ilman välineitä sekä loppuun pidemmät venyttelyt.

Kehonhuolto

Kehoa huoltavaa ja avaavaa liikettä omaa kehoasi ja sen kireyksiä kuunnellen.

Keppijumppa

Keppijumppa kehoa huoltavilla liikkeillä. Ohjattu kehonhuoltojumppa vetreyttää ja virkistää erityisesti niska-hartia-selän aluetta. Jumpan liikkeet tehdään pystyasennossa oman kuntotason mukaan. Tunti sopii erityisesti liikunnan aloittelijoille tai kehonhuolto tunniksi kovaa harjoitteleville. Jumpan kesto 45 minuuttia.

Kova pyörä

Ppuolen tunnin HIIT-treeni sisäpyörällä tehtynä, jossa rankat työosuudet ja lepo-osuudet vuorottelevat ja jolla saadaan nopeasti aikaan tuloksia. Treenin aikana vuorottelevat rankat työosuudet ja lepo-osuudet. Tästä puolesta tunnista 20 minuuttia treenataan sykealueella, joka on yli 85% maksimisykkeestä. Kyseessä on siis kova treenimuoto, jossa tuloksia todellakin saadaan ja NOPEASTI!

Kuntopiiri

Intensiivistä treeniä, yhdistellään aerobisuutta ja lihaskuntoa. Tällä tunnilla voit haastaa itseäsi.

Kurvinainen

Matalan kynnyksen tunti, kesto 45 min. Lämmitellään erilaisten helppojen askelkuvioiden voimin jonka jälkeen keskitytään lihaskuntoon. Lihaskunto-osiossa hyödynnetään eri välineitä. Tunnilla käydään koko kroppa läpi. Lopussa venyttelyt.

Les Mills Barre

Les Mills BARRE on baletin inspiroima 45 minuutin tunti, joka vahvistaa tehokkaasti kehon syviä tukilihaksia sekä yläselän ja jalkojen lihaksia. Myös ryhtisi saa kohennusta. BARRE antaa sopivasti haasteita tasapainolle ja koordinaatiokyvylle. Hyvä musiikki ja balettiin pohjautuva liikekieli ja sanasto luovat tunnille ainutlaatuisen tunnelman. Harjoituksissa käytetään osin pieniä painoja. Tunnille ei tarvitse jalkineita vaan voimistelutossut tai sukat toimivat hyvin. Aikaisempaa kokemusta baletista ei vaadita.

Les Mills BodyBalance

Kehon ja mielen harmonian hallintaan tähtäävä liikuntalaji, jossa yhdistyvät venyttelyn ja itämaisten liikuntalajien
tekniikat. Palauttaa liikelaajuudet, tasapainon ja rentouden kehoosi. Tunnin lopuksi rentoutus. Erityisen tehokas vatsalle ja selälle.

Les Mills BodyCombat

Sykeharjoitus, jossa yhdistetään liikkeitä ja asentoja useista eri itsepuolustuslajeista vauhdikkaan ja mukaansa tempaavan musiikin tahdissa. Lajissa on vaikutteita karaten, taekwondon, capoeiran, nyrkkeilyn ja muay thain tekniikoista.

Les Mills BodyPump

Lihaskuntoharjoitus painotangolla. Vastuksen voit säätää 0-30 kg oman kunnon ja lihasryhmän mukaan. Kaikille isoille lihasryhmille. Palauttaa ryhdin ja muokkaa ääriviivasi uuteen uskoon. Sopii erityisen hyvin miehillekin. Lukkarissa tunti aloittelijoille, jolloin keskitytään enemmän tekniikkaan.

https://www.youtube.com/watch?v=ohOEzbG2QMk

Les Mills BodyStep

Tehotunti, jossa penkille askeltaminen ja lihaskunto-osuudet vaihtelevat. Yksinkertaisia ja tehokkaita liikkeitä mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Kehittää aerobisen kunnon ohella myös jalkojen, pakaroiden ja ylävartalon lihaksia.

Les Mills CXWorx

30 minuutin treeni on kaikki, mitä tarvitset tehokkaaseen keskivartalotreeniin. Harjoittelu parantaa funktionaalista voimaa,
tasapainoa ja liikkuvuutta. Tunnilla treenataan vatsa-, selkä- ja pakaralihaksia dynaamisin liikkein. Välineinä käytetään kuminauhaa, levypainoa ja mattoa.

Les Mills RPM

RPM on pyörälenkki vauhdikkaan musiikin tahdissa. Ohjaaja johdattaa sinut läpi erilaisten maastojen ajoasentoa ja polkunopeutta vaihdellen. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin kokeneemmillekin pyöräilijöille.

Move and Dance

Sisältää monen genren musiikkeja ja tavoitteena on hiki puolivahingossa, tanssien. Koreografioissa on vauhtia ja kehon monipuolista käyttöä, sykettä nostavaa, sekä liikkuvuutta lisääviä sarjoja, mutta myös aivo- ja luustojumppaa.

Muokkaus

Tehokas omien ohjaajiemme treeni, jossa yhdistyy kestävyys- ja lihaskuntoharjoittelu. Nimenmukaisesti muokataan kroppaa!

Peppu-vatsa

Nimensä veroinen alavartalon kiinteytystunti! Omien ohjaajiemme tehotunti. Askelsarjoja ja hyväkuntoisellekin haasteita tarjoavia lihaskuntoliikkeitä vuorotellaan. Poltetta peppuun ja vatsaan ja hiki pintaan! Lopuksi venytykset.

https://www.youtube.com/watch?v=4RixukInx70&list=UUwmgKKRqRTS26TinJRJf7xg

Perjantaipyöräily

Parittomilla viikoilla kevyttä Basic-pyöräilyä, jossa mennään kevyillä sykkeillä. Parillisilla viikoilla joko Cardio-pyöräilyä tai Les Millsin RPM, jossa haastetaan intensiteetti vauhtikestävyyden puolelle.

Physio Pilates pienryhmät

Physio Pilates tunnilla harjoitellaan pienryhmässä fysioterapeutin ohjauksessa. Tunnilla saat henkilökohtaista ohjausta ja mahdolliset tuki-ja liikuntaelimistön vaivat huomioidaan tarpeen mukaan. Alkeiskurssilla opit pilates -harjoittelun perusteet ja tutustut monipuolisesti erilaisiin välineisiin ja tekniikoihin. Jatkokurssi on tarkoitettu alkeiskurssin käyneille, jossa syvennät taitojasi ja kehityt omien tavoitteiden mukaisesti.

Pilates

Pilates -tunnilla yhdistyvät kehonhallinta, voimaharjoittelu, liikkuvuus ja hengitys. Liikkeet vahvistavat koko kehoa, mutta kohdistuvat erityisesti keskivartalon syviin tukilihaksiin. Tunti sopii erityisesti aloittelijoille.

Rasvanpolttopyöräily

RVP eli rasvanpolttopyöräily on Flowriden Basic-tunnista muokattu pitkä versio; 75 min. Tällä tunnilla hiki virtaa ilman ankaraa ponnistelua, sillä tunnin vaihteleva rakenne tekee kevyestäkin harjoituksesta tehokkaan. Sopii kaikille!

Sauvakävely + jumppa

Sauvakävely Forssan kaunista joenrantaa pitkin + ohjattu puistojumppa kehoa huoltavilla liikkeillä.

Kävelyn osuus noin 60 min + jumpan osuus noin 30 min. Kävelyosuus tehdään oman kuntotason mukaan ja ystävien kanssa rennosti rupatellen. Ohjattu kehonhuoltojumppa vetreyttää ja virkistää erityisesti niska-hartia-selän aluetta. Jumpan liikkeet tehdään pystyasennossa oman kuntotason mukaan. Tunnilla saat vinkkejä sauvakävelyyn, uusia ystäviä sekä ennen kaikkea vetreyttä ja liikettä koko kehoon. Tältä tunnilta on hyvä aloittaa liikunnan harrastaminen ja samalla voit kysyä ohjaajalta myös muista sinulle sopivista liikuntatunneista.

Tunti sopii erityisesti liikunnan aloittelijoille tai kehonhuolto tunniksi kovaa harjoitteleville.

Ski N’ Bike + lihaskunto

Ski´n´Bike eli vorssalaisittain ”Skiba” on sisäliikuntamuotona ainoa, joka tarjoaa yläkehon voimakestävyyden ja hapenottokyvyn (suoritetaan ThoraxTrainerilla) sekä alaraajoen (sisäpyörällä) yhdistelmätreenin.

Kyseessä on siis ns. superliikuntamuoto niille, jotka hakevat aitoa tehoa ja tuloksia treeniinsä mielekkäällä ja normaalia mielenkiintoisemmalla tavalla. Harjoittelusessio kuluu nopeasti, sillä harjoittelu muuttuu koko ajan. Korkeasta intensiteetistä johtuen tarvitset vain 20-30 minuuttia erityisen tehokkaaseen harjoitteluun.

Harjoituskerta koostuu kolmen minuutin pyörä- tai ThoraxTrainer-hiihtolaitejaksosta ja lihaskunto-osiosta, jonka jälkeen suoritetaan vaihto. Tunneille paikkavaraus vastaanoton kautta.

Tanssillinen muokkaus

Tällä tunnilla unohtuu murheet ja velvollisuudet! Sitä vastoin hymy on herkässä.
Tuntia siivittävät helpot tanssillisella tvistillä toteutettavat koreografiat ja lopuksi pieni pätkä lihaskuntoa.
Tule fiilistelemään!

Vesijumppa

Monipuolista jumppaa veden vastusta hyödyntäen. Tunnit pidetään Vesihelmen terapia-altaassa.

Vetreät +55

Tällä tunnilla pidetään huolta nivelten liikkuvuudesta ja venytellään lihakset joustaviksi eli tunnin jälkeen olo on vetreä. Liikkeitä helpottamaan ja tehostamaan käytetään keppejä, kuminauhaa ja palloja.

Zumba

Tanssien huippukuntoon! Tällä huippusuositulla tunnilla laitetaan lantio pyörimään ja hiki virtaamaan. Ei muuta kun Join the Party!

Kutomon Fysioterapia ja Liikuntakeskus
Kutomonkuja 2 A 1
30100 Forssa

Puhelin (03) 435 4665

Katso sijainti kartalta ›

Sähköpostiosoitteet:
info@vkfysio.fi
laskutus@vkfysio.fi
etunimi.sukunimi@vkfysio.fi

Yhteydenottopyyntö ›