Ryhmäliikunta

Easyline ryhmät

Miellyttävää, mutta tehokkuudesta tinkimätöntä kiertoharjoittelua laitesalillamme. Sopii kaiken kuntoisille, koska liikkeen temmon voi itse määrittää. Vaikkei aina huvittaisi lähteä, niin täällä siirtyy uuteen ulottuvuuteen. Kysy ohjaajiltamme lisää!

Fascial

Kokonaisvaltaista toiminnallista liikkuvuutta ja liikehallintaharjoittelua. Tavoitteena samalla rauhoittaa ja rentouttaa kehoa. Fascial perustuu myofaskioiden eli kehon lihaskalvoketjujen läpikäymiseen ja niiden kautta kehon voiman tuoton, tasapainon, koordinaatiokyvyn sekä liikkuvuuden parantamiseen.

Häkki

Toiminnallista harjoittelua ja kunnon ärsykettä koko keholle. Hyödynnetään ”häkkiä” monipuolisin liikevalinnoin.

Jooga

Monipuolinen ja fyysinen tunti, joka on yhdistelmä hikeä ja rentoutumista. Tunti aloitetaan hengitys- ja keskittymisharjoituksilla sekä kehoa avaavilla lämmittely –liikkeillä. Tunnin voimaosuudella tehdään fyysisiä aurinkotervehdyksiä sekä joogan seisoma- ja lattialiikkeitä. Liikkeet tehdään rauhallisesti hengityksen tahtiin. Lopuksi loppurentoutus.

Les Mills BodyBalance

Kehon ja mielen harmonian hallintaan tähtäävä liikuntalaji, jossa yhdistyvät venyttelyn ja itämaisten liikuntalajien
tekniikat. Palauttaa liikelaajuudet, tasapainon ja rentouden kehoosi. Tunnin lopuksi rentoutus. Erityisen tehokas vatsalle
ja selälle.

Les Mills BodyCombat

Sykeharjoitus, jossa yhdistetään liikkeitä ja asentoja useista eri itsepuolustuslajeista, kuten karate, tai chi ja boxing, vauhdikkaan ja mukaansa tempaavan musiikin tahdissa.

Les Mills BodyPump

Lihaskuntoharjoitus painotangolla. Vastuksen voit säätää 0-30 kg oman kunnon ja lihasryhmän mukaan. Kaikille isoille lihasryhmille. Palauttaa ryhdin ja muokkaa ääriviivasi uuteen uskoon. Sopii erityisen hyvin miehillekin. Lukkarissa tunti aloittelijoille, jolloin keskitytään enemmän tekniikkaan.

Les Mills BodyStep

Tehotunti, jossa penkille askeltaminen ja lihaskunto-osuudet vaihtelevat. Yksinkertaisia ja tehokkaita liikkeitä mukaansa
tempaavan musiikin tahdissa. Kehittää aerobisen kunnon ohella myös jalkojen, pakaroiden ja ylävartalon lihaksia.

Les Mills CXWorx

30 min treeni on kaikki mitä tarvitset tehokkaaseen keskivartalotreeniin. Harjoittelu parantaa funktionaalista voimaa,
tasapainoa ja liikkuvuutta. Tunnilla treenataan vatsa-, selkä ja pakaralihaksia dynaamisin liikkein. Välineinä käytetään
kuminauhaa, levypainoa ja mattoa.

Les Mills RPM

RPM on pyörälenkki vauhdikkaan musiikin tahdissa. Ohjaaja johdattaa sinut läpi erilaisten maastojen ajoasentoa ja polkunopeutta vaihdellen. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin kokeneemmillekin pyöräilijöille.

Les Mills SPRINT

Les Mills SPRINT on puolen tunnin HIIT-treeni sisäpyörällä tehtynä, jossa rankat työosuudet ja lepo-osuudet vuorottelevat ja jolla saadaan nopeasti aikaan tuloksia. Treenin aikana vuorottelevat rankat työosuudet ja lepo-osuudet. Tästä puolesta tunnista 20 minuuttia treenataan sykealueella, joka on yli 85% maksimisykkeestä. Kyseessä on siis kova treenimuoto, jossa tuloksia todellakin saadaan ja NOPEASTI!

Les Mills Tone

Les Mills ToneTM  on 45 minuutin kokonaisvaltainen yhdistelmä lihaskuntoa, kestävyyttä ja keskivartalotreeniä. Askelkyykyt, kyykyt, toiminnallinen harjoittelu ja vastuskuminauhaliikkeet haastavat kehosi ja kaloreita palaa.

Tunti tarjoaa kuntoilullesi hyvän perustan. Liikkeistä on tarjolla paljon vaihtoehtoja, joten onnistumisen elämyksiä ja haasteita on kaiken kuntoisille.

Kahvakuula +55

Tunnilla kehitetään lihaskuntoa, tasapainoa, kehonhallintaa, samalla syke nousee ja kaloreita kuluu! Tunnilla tehdään kuulailun lisäksi lihaskuntoharjtteita ilman välineitä, sekä loppuun pidemmät venyttelyt.

Kehonhuolto

Kehoa huoltavaa ja avaavaa liikettä omaa kehoasi ja sen kireyksiä kuunnellen.

Kuntopiiri

Intensiivistä treeniä, yhdistellään aerobisuutta ja lihaskuntoa. Tällä tunnilla voit haastaa itseäsi.

Kurvinainen

Matalan kynnyksen tunti, kesto 45 min. Lämmitellään erilaisten helppojen askelkuvioiden voimin jonka jälkeen keskitytään lihaskuntoon. Lihaskunto-osiossa hyödynnetään eri välineitä. Tunnilla käydään koko kroppa läpi. Lopussa venyttelyt.

M.A.X

30 minuutin harjoitus, joka yhdistelee kestävyysharjoittelua ja lihaskuntoa. Tunnilla hyödynnetään step-lautaa. Lihaskunto-osioissa keskitytään erityisesti reisiin, pakaroihin ja vatsaan.

Muokkaus

Tehokas omien ohjaajiemme treeni, jossa yhdistyy kestävyys- ja lihaskuntoharjoittelu. Nimen mukaisesti muokataan kroppaa!

Peppu-vatsa

Nimensä veroinen alavartalon kiinteytystunti! Omien ohjaajiemme tehotunti. Askelsarjoja ja hyväkuntoisellekin haasteita tarjoavia lihaskuntoliikkeitä vuorotellaan. Poltetta peppuun ja vatsaan ja hiki pintaan! Lopuksi venytykset.

Perjantaipyöräily

Parittomilla viikoilla kevyttä Basic-pyöräilyä, jossa mennään kevyillä sykkeillä. Parillisilla viikoilla joko Cardio-pyöräilyä tai Les Millsin RPM, jossa haastetaan intensiteetti vauhtikestävyyden puolelle.

Physio Pilates pienryhmät

Physio Pilates tunnilla harjoitellaan pienryhmässä fysioterapeutin ohjauksessa. Tunnilla saat henkilökohtaista ohjausta ja mahdolliset tuki-ja liikuntaelimistön vaivat huomioidaan tarpeen mukaan. Alkeiskurssilla opit pilates harjoittelun perusteet ja tutustut monipuolisesti erilaisiin välineisiin ja tekniikoihin.Jatkokurssi on tarkoitettu alkeiskurssin käyneille, jossa syvennät taitojasi ja kehityt omien tavoitteiden mukaisesti.

Pilates

Pilates tunnilla yhdistyvät kehonhallinta, voimaharjoittelu, liikkuvuus ja hengitys. Liikkeet vahvistavat koko kehoa, mutta kohdistuvat erityisesti keskivartalon syviin tukilihaksiin.  Tunti sopii erityisesti aloittelijoille.

Rasvanpolttopyöräily

RVP eli rasvanpolttopyöräily on Flowriden Basic-tunnista muokattu pitkä versio, 75 min. Tällä tunnilla hiki virtaa ilman ankaraa ponnistelua, sillä tunnin vaihteleva rakenne tekee kevyestäkin harjoituksesta tehokkaan. Sopii kaikille!

Saaran tanssi

Helppoa, tehokasta ja vaihtelevaa tanssillista ryhmäliikuntaa. Lisäksi tunnilla tehdään pieni pätkä lihaskuntoa.

Ski N’ Bike + lihaskunto

Ski´n´Bike eli vorsalaisittain ”Skiba” on sisäliikuntamuotona ainoa, joka tarjoaa yläkehon voimakestävyyden ja hapenottokyvyn (suoritetaan ThoraxTrainerilla) sekä alaraajoen (sisäpyörällä) yhdistelmätreenin.

Kyseessä on siis ns. superliikuntamuoto niille, jotka hakevat aitoa tehoa ja tuloksia treeniinsä mielekkäällä ja normaalia mielenkiintoisemmalla tavalla. Harjoittelusessio kuluu nopeasti, sillä harjoittelu muuttuu koko ajan. Korkeasta intensiteetistä johtuen, tarvitset vain 20-30 minuuttia erityisen tehokkaaseen harjoitteluun.

Harjoituskerta koostuu 3 minuutin pyörä tai ThoraxTrainer-hiihtolaitejaksosta ja lihaskunto-osiosta, jonka jälkeen suoritetaan vaihto. Tunneille paikkavaraus vastaanoton kautta.

Vesijumppa

1-5
Monipuolista jumppaa veden vastusta hyödyntäen. Tunnit pidetään Vesihelmen terapia-altaassa.

Vetreät +55

Tällä tunnilla pidetään huolta nivelten liikkuvuudesta ja venytellään lihakset joustaviksi eli tunnin jälkeen olo on vetreä. Liikkeitä helpottamaan ja tehostamaan käytetään keppejä, kuminauhaa ja palloja.

Zumba

Tanssien huippukuntoon! Tällä huippusuositulla tunnilla laitetaan lantio pyörimään ja hiki virtaamaan. Ei muuta kun Join the Party!

Kutomon Fysioterapia ja Liikuntakeskus
Kutomonkuja 2 A 1
30100 Forssa

Puhelin (03) 435 4665

Katso sijainti kartalta ›

Sähköpostiosoitteet:
info@vkfysio.fi
laskutus@vkfysio.fi
etunimi.sukunimi@vkfysio.fi

Yhteydenottopyyntö ›